Kinderpaintball wapens schieten met veerdruk i.p.v. luchtdruk zoals dat bij volwassenwapens gebruikt wordt. In deze blog lees je hoe je snel van start kunt gaan met kinderpaintball.
Hieronder staat een voorbeeld van een 'hoppers' en 'kinderpaintball wapens'.
De hopper
Kinderpaintball wapens
Het wapen
Het wapen is eenvoudig in elkaar te zetten. Bevestig de hopper in het zwarte gat boven op het wapen. In de hopper kunnen ongeveer 120 balletjes.
Het kan gebeuren dat er een balletje in het wapen vast blijft zitten. Je kan het balletje eenvoudig verwijderen door de loop van het wapen te draaien. Verwijder vervolgens het plastic buisje wat nog uitsteekt en haal de opgehoopte balletjes uit het buisje. Zet het wapen vervolgens weer in elkaar en controleer met een nieuw balletje of de verstopping verholpen is.
Let op: De balletjes zijn vrij hard. Ze zijn zo gemaakt om te voorkomen dat ze in het wapen al klappen, en daarmee het wapen onbruikbaar maken. Helaas kan het hierdoor voorkomen dat de balletjes ook niet klappen wanneer ze een doelwit raken.
Voorbereiding
Denk vooraf goed na waar alles moet komen te staan. Op deze manier kan er snel op- en afgebouwd worden. Bedenk bijvoorbeeld alvast het volgende:
- Waar komt de veilige zone en hoe zorgen we dat deze duidelijk herkenbaar ist?
- Waar komt het basiskamp van beide teams? Dit moet een plek zijn waar de vlag komt te staan en waar mensen kunnen beginnen.
- Waar kunnen mensen nieuwe balletjes halen?
Het spel
Ongeacht het spel is het belangrijk dat er duidelijke afspraken zijn. Zorg er in ieder geval voor dat iedereen het volgende weet:
- Wanneer het spel is afgelopen. Het spel is bijvoorbeeld afgelopen als de tijd om is of het doel is behaald. Dit kan door middel van een fluitsignaal, toeter o.i.d.
- Wat je moet doen als je geen balletjes meer hebt. Bedenk of spelers zelf balletjes mogen pakken of dat deze worden uitgedeeld..
- Wanneer ben je af en wat moet je dan doen? Je bent af als je bent geraakt (ook al spat het balletje niet uit elkaar). Wat je moet doen hangt af van het speltype (zie achterkant voor speltypes).
Het kan handig zijn om vooraf verschillende signalen af te spreken. Bijvoorbeeld: een kort signaal betekent time-out, een lang signaal betekent dat het spel is afgelopen.
Met elkaar is het speelveld zo weer opgeruimd. Verdeel de taken zodat het snel is opgeruimd en iedereen wat te doen heeft:
- Verzamel wapens.
- Verzamel hoppers.
- Verzamel overalls (camouflage pakken).
- Verzamel maskers.
- De rest ruimt het speelveld op.
We hopen dat je met deze tips een onvergetelijke dag hebt gehad! Tips voor ons? We horen het graag. Stuur je feedback door naar info@paintballverhuur.nl.
Leuke foto’s? Deel ze op social media met de hashtag #paintballverhuur